45 Månadsmöte sept. 2022

Dags för höstens första Månadsmöte. 57 deltagare hade mött upp den 12 sept. för att ta del av Ingela Eeks presentation av "Fruar med färg". Vi fick en intressant presentation av några av de kvinnor som deltagit i det göteborgska kulturlivet.

• Ingela Eek berättade om Broströms, Furstenbergs , Karin Kavli och målarinnan Charlotte Mannheimer.
  • Göteborgssocieteten hade synpunkter på Annabellas och Dan-Axels leverne.
  • Kk som Antigone på Gbg Stadsteater
  • Furstenbergs en av Göteborgs största mecenater.
  • Charlotte Mannheimer, konstnär och mecenat i Göteborg
  • Flera av landshövdingefruarna har gjort betydande insatser.
  • Barbro hälsade oss hjärtligt välkomna och berättade om höstens aktiviteter.
  • Trevligt att vi kommit igång igen.
  • Vi prövar en ny dukning med färre långbord och en del mindre bord för att öka kontakten mellan oss. Tala gärna om vilket ni föredrar..
  • På ett av sidoborden kunde man anmäla sig till några av höstens aktiviteter. Dock inte till cirklarna som startar nu. Här gäller anmälan per mail eller telefon, se det utskickade höstprogrammet eller denna hemsida.
  • Alltid mycket att prata om efter "Sommarlovet"
  • Och så, avslutningsvis, lotteriet.
  • Våga för att vinna, kaffe är alltid välkommet.
  • Ingela Eek berättade om Broströms, Furstenbergs , Karin Kavli  och målarinnan Charlotte Mannheimer.
  • Göteborgssocieteten hade synpunkter på Annabellas och Dan-Axels leverne.
  • Kk som Antigone på Gbg Stadsteater
  • Furstenbergs en av Göteborgs största mecenater.
  • Charlotte Mannheimer, konstnär och mecenat i Göteborg
  • Flera av landshövdingefruarna har gjort betydande insatser.
  • Barbro hälsade oss hjärtligt välkomna och berättade om höstens aktiviteter.
  • Trevligt att vi kommit igång igen.
  • Vi prövar en ny dukning med färre långbord och  en  del mindre bord för att öka kontakten mellan oss. Tala gärna om vilket ni föredrar..
  • Alltid mycket att prata om efter "Sommarlovet"
  • Och så, avslutningsvis, lotteriet.
  • Våga för att vinna, kaffe är alltid välkommet.