Studiecirklar / Kurser

SPF-Grangärdebygden samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan  (SV) i Ludvika. SV stöttar våra bidragsberättigade program och aktiviteter – se nuvarande program och aktiviteter - se nuvarande program.  Detsamma gäller flertalet av studiecirklarna.

Så snart minst 3 medlemmar är anmälda till ett gemensamt tema kan en cirkel bildas. Det kan vara hantverk, trafik, böcker, bakning, dator, mobil-telefon, digitalkamera mm.  Allt är möjligt!!!

Du är alltid olycksfallsförsäkrad vid alla SPF-aktiviteter!

Gör  så här:

All anmälan skall göras till Karin Lindqvist på SV.

tel: 0240-138 90 e-post : ludvika@sv.se Du får då all information samt kallelse och bekräftelse på att cirkeln startas.  Samtliga SPF- medlemmar erhåller 10% på Studieförbundet Vuxenskolans alla ordinarie cirklar. Ange alltid att du är medlem i SPF-Grangärdebyggdens.

Ge Karin även andra förslag som Du/Ni är intresserade av.  Du kanske vill bli vår cirkelledare?

Vissa cirklar kostar en slant och andra är kostnadsfria. Se respektive cirkel.

Vissa grupper kan själva besluta om antalet träffar – minst 3 – hur ofta – ev kostna

Karlar-Grabbar-Kompisar.

Grupp för grabbar – gruppen bestämmer själva vad man vill göra! Studiebesök, måltider, samvaro med ”grabb-snack” mm
Självkostnadspris på valda aktiviteter (ca en träff/månad) Gruppen bestämmer dag och tider.Vi är igång redan.
Start September.

Ledare: Håkan Belin.

Bokcirkel:  ( kl: 13,30 )

Plats: Nyhammars Bibliotek. Onsdagar en gång per Månad.

Start Onsdag 2 September.
Ingen avgift.
Läs, diskutera fantastiska böcker under ledning av.

Ledare: Ulla D Karlsson

Tjejgrupp - grupp för oss tjejer.

Vi bestämmer själva vad vi vill göra - samvaro - studiebesök - eller något.
Start ?????? ( ett tillfälle per månad )

Ledare: Margareta Belin.