2017-02-15 Årsmöte

• Bengt Johansson avtackades av föreningens ordförande Stig Sjöholm
  • Sekreterare Lismarie Johansson och ordförande Maj-Lis Burtus
  • Bengt Johansson avtackades av föreningens ordförande Stig Sjöholm

SPF har haft årsmöte och omvalt Stig Sjöholm till ordförande. Eftermiddagen inleddes med att Bertil Andersson spelade många fina gamla låtar medan medlemmarna samlades i salen. Ordförande Sjöholm hälsade alla varmt välkomna och gladdes åt att så många hade bänkat sig i salen. Till ordförande för mötet valdes Maj-Lis Burtus och till vice ordförande, Lars-Åke Hansson och som sekreterare Lismarie Johansson. Sedan följde de sedvanliga årsmötesförhandlingarna.

Jan Floden, revisor, redogjorde för föreningens ekonomi och läste även upp revisionsberättelsen. Lars-Åke Hansson, vice ordf. för mötet, frågade mötet om ansvarsfrihet för styrelsen för år 2016, som beviljades. Maj-Lis Burtus redogjorde för verksamhetsplanen som innehöll många trevliga aktiviteter.

Kvar i styrelsen är: Maj-Lis Burtus, Börje Elofsson, Carl-Olof Andersson, Lis-Marie Johansson, Arne Brygt, Gösta Helldal, Karin Mjöberg samt Anita Holknekt-Andersson.

En motion hade inkommit till styrelsen som handlade om våra låga pensioner. Eftersom den inte hade någon namnunderskrift kunde man inte ta upp den frågan nu, men styrelsen vill gärna få kontakt med personen som hade signaturen "Besviken".

Ordf. Sjöholm förklarade lite mer om medlemskapet i SPF. Om man blir medlem och betalar in avgiften under oktober-november månad, så gäller medlemskapet för hela nästkommande år.

Personer som avslutar sina uppdrag fick ta emot stort tack för deras insatser och en blombukett från ordf.

Först ut var Bengt Johansson, som hade gjort allting inom SPF, enligt Sjöholm. Nästa person var Anita Jönsson, som var förhindrad att komma. Där fick hennes man, Jan-Olov Jönsson ta emot blommorna istället. Lars-Åke Hansson fick även han blommor, men valde att stanna kvar ett år till. Slutligen avtackades sekreteraren, Lismarie Johansson och ordf. för mötet, Maj-Lis Burtus. Därefter var det dags för kaffe och hembakad semla.

Vid pennan Ing-Mari Kullander