Nyfiken på SPF Mora?

Berika pensionärslivet med medlemskap i SPF Mora

SPF Seniorernas MORA-avdelning har sin träffpunkt på Majstångsbacken i MoraNoret.

Vi har mängder av trevliga och innehållsrika verksamheter.
Vi har väv-, sy-, bowling-, boule-, pingis-, tälj-, matlagnings-, gym-, musik- och samtalsgrupper, med mera. Och vi har alltid några intressanta resor på gång, till när och fjärran.

En grupp träffas för biholkstillverkning och textilgruppen träffas för arbete med babypaket som skickas till behövande. Vi kommer under senvåren åter att samlas med jämna mellanrum och cykla i Moras närområde.

Vi vill främja och underlätta användandet av IT – datorer, mobiler, BankID, Swish m.m, för även vi pensionärer måste ju kunna betala våra tågbiljetter och räkningar. Detta genom föreläsningar, datacaféer, kursverksamhet.

Och varje månad har vi musikcaféer med lokala musikaliska förmågor - mycket uppskattade och roliga. Dessutom träffas vi varje månad på "Hjärngympa", en trevlig tipsfrågesport, som alltid följs av ett intressant föredrag eller kåseri eller en reseberättelse i bild, eller liknande.

Vi har det riktigt trevligt på SPF i Mora, helt enkelt.

Dessutom får du nio nummer om året av den rikstäckande medlemstidningen SENIOREN. Tecknar du medlemskap nu för år 2022 så får du resten av 2021 på köpet. Googla "SPF Mora" eller skriv in spf.se/mora och klicka på "Bli Medlem". Det kostar 305 kr/år.

Klicka här för att komma till anmälningsformuläret