Friskvård

Här har vi försökt samla information om de gym, styrketräningspass, gympapass och varmvattenbassängen som finns i Haparanda.
Sidan kompletteras efterhand. Senast uppdaterad 2024-01-25

SENIOR STYRKA MED ANNA SVELIN
Måndagar kl 9 på Korpen (i samma hus som PMU)
Anna har kört seniorpass åt kommunen på Aspen tidigare. Nu kör hon liknande träning på Korpen på vår gruppträningsyta med redskap.
Ingen anmälan behövs, det är bara att komma. Instruktören närvaroregistrerar alla på passet.
Kostnad: 10-kort 488 kr, 263 kr för 1 månad, 713 kr för 3 månader,
medlemsavgift Korpen 150 kr/år

KORPENKOMBO MED LINNEA NYSTRÖM
Onsdagar kl 16.30 på Korpen (i samma hus som PMU)
Ett pass med fokus på egen kropp som redskap i träningen. Passar alla - seniorer och nybörjare.
Kostnad: 10-kort 488 kr, 263 kr för 1 månad, 713 kr för 3 månader,
medlemsavgift Korpen 150 kr/år

RIKSFÖRBUNDET HJÄRT- OCH LUNG
Gymnasik tisdagar kl 14?, C-hallen Idrottshuset?

PROMENADER MED PRO
Onsdagar kl 10, samling i Gallerian utanför ABF/biblioteket
Alla SPF-medlemmar är hjärtligt välkomna att delta i PRO:s promenader.

VARMVATTENBASSÄNGEN
Varmvattenbassängen har en temperatur på +34 och finns i Hälsocentralen. För att delta i ett träningspass behöver du vara medlem i Hjärt- och Lung, Reuma- eller Neuroföreningen. Är du medlem badar du gratis.
Separata 45 min-pass för män och kvinnor och max 5 deltagare/pass.
Idag har vi inte några uppgifter på kontaktpersoner för bassängen för resp. förening men vi uppdaterar sidan så fort vi vet mer. Du kan också kontakta Valentina Asplund på SPF 070 - 206 90 75.