Prel. program för 2024

Välkommen på våra aktiviteter!
Sidan uppdaterad 2024-04-24

TIPS - FRISKVÅRD, KÖRSÅNG OCH STUDIECIRKLAR

Måndagar kl 9 Seniorgympa med Anna Svelin på Korpen, mer information under fliken Friskvård
Tisdagar kl 13 Sjunga-Lätt-Kören på Vuxenskolan, mer information under fliken Studiecirklar
Onsdagar kl 10 Promenad med PRO, samling vid biblioteket
Onsdagar kl 16.30 Korpenkombo, gymnastik med Linnea Nyström på Korpen
Torsdagar kl 14 Odlingskurs på Vuxenskolan. Obs! varannan torsdag 25/4, 16/5, 30/5 och 13/6

BOKADE AKTIVITETER

7 maj kl 14 Konstpromenad med guide. Samling kl 14 vid Vuxenskolan. Vi går bort mot Tjärhovet och Pia Marttinen berättar om de olika konstverken. Tillbaka vid Vuxenkolan bjuder SPF på fika. Ingen anmälan behövs. VÄLKOMMEN!

13 - 16 maj Alla pensionärer reser gratis med Norrtåg. Du kan inte boka eller reservera biljett, det är bara att stiga på tåget. OBS! Ta med ett körkort eller motsvarande så att du kan visa att du fyllt 65 år.

23 maj Hemlig resa med lunch. Mer information kommer.

21 - 24 maj Folkhälsoveckan. Mer information kommer.

18 juni Båthamnar runt Haparanda. Guidad bussresa som avslutas med sillunch och midsommartårta i hamnstugan i Vuonohamnen. Mer information kommer.

3 - 5 september 3-dagars bussresa till Storforsen, Stora Sjöfallet,  Saltoluokta fjällstation och Porjus. Mer information kommer.

PLANERADE AKTIVITETER 2024. OBS! Programmet är preliminärt.

Mars - april
* Skidåkning på isen till Hanhinkari. Lunch serveras. OBS Inställt. Våffelcafé den 23 april kl 13 i stället.

Maj - juni
* Minigolf

Juni - augusti
* SPF öppnar och låser Haparanda kyrka, preliminärt 10 juni - 11 augusti. Det är ett trevligt uppdrag och du kan hjälpa till t ex en halv vecka. Lås upp valfri tid melllan kl 7 och 9 och lås kyrkan mellan kl 19 och 21.

Juli - augusti
* Buss till Noliamässan i Piteå
* Svampkurs startar

* Surströmmingsfest i Riekkola