Vårsupé

Många av Ryssby SPF Seniorernas medlemmar avnjöt torsdagen den 21 april en härlig vårsupé i Ryssbygården.
Vad kan vara bättre än ett soligt vårligt väder ute och mycket god fläskfilé med tillbehör tillagat av Ryssby Hotell.

Förgyllde dagen ytterligare gjorde Hanna Elwes med Zäta med 40- och 50-tals jazz och berättelse om och sånger av Monica Zetterlund. Hanna sjöng och tolkade Monikas sånger och liv med små berättelse med en härlig inlevelse och känsla. Vilket väckte nostalgi och igenkännande av härlig musik som spred både glädje och minnen bland oss.
Stort tack till Hanna Elwes för att ni besökte oss och delade med er av härliga jazz!

Lottdragning genomfördes med nio lyckliga vinnare!

Gunnar Andersson tackade Ing-Marie och Lena vilka gjorde ett otroligt jobb med att se till att vi alla fick något att äta på, och att mat och kaffe serverades till oss alla, stort TACK!

Gunnar informerade om kommande resor och att det på några finns platser kvar gå in på SPF:s hemsida för mer information eller kontakta Gunnar.

Ryssby SPF Seniorerna kommer att medverka på föreningsmässan på Ljungby arena den 23 april. Valborgsmässoafton firas i Ryssby kl. 19.30, nationaldagen den 6 juni firas i Ryssby hembyggdpark och den 2 juli planeras för en byafest i Ryssby.

Tack till alla som var med vilket bidrog att vi tillsammans fick vi en härlig eftermiddag!