SPF SENIORERNA NYSÄTRA

SPF Seniorerna Nysätra är en partipolitisk och religiöst obunden förening som verkar i norra delen av Robertsfors kommun.
Nysätra Pensionärsförening bildades den 15 februari 1979. Till föreningens första ordförande valdes Adolf Bång, Ånäset och till sekreterare Elsa Karlsson Flarken.
Vid bildandet 1979 hade föreningen 208 medlemmar, nu är vi 120 st medlemmar.

Nysätra Pensionärsförening har genom åren gjort några namnbyten, som Nysätrabygdens Pensionärsförening för att nu heta SPF Seniorerna Nysätra.
Vi har behållit namnet Nysätra, för att vårt upptagningsområde är hela f.d. Nysätra kommun.
För att hålla namnet Nysätra levande har vi valt att heta SPF Nysätra.

Nysätra var fram till den 31 dec. 1973 en egen kommun med Ånäset som centralort. Från och med kommunsammanläggningen den 1 jan. 1974 tillhör vi Robertsfors kommun, och vid församlingssammanslagningen den 1 jan. 2008 tillhör vi Bygdeå församling.

Våra kvartalsträffar samlar många medlemmar och intresserade som träffas , trivs och har trevligt tillsammans.
Välkommen som medlem i vår förening SPF Seniorerna Nysätra.
Det gör ni enklast genom att kontakta ordf. Ann-Charlotte Bäckström.

Mail: nysatra@spfseniorerna.se

Välkomna till oss