Årsmöte 2019

Föreningens årliga årsmöte hölls tisdagen den 26 febr 2019.

Foto. Bernt Lundström

Bildtext: Egil Bäcklund lämnar styrelsen efter 14 år som kassör liksom Gunilla Bäcklund i serveringskommitten.

SPF Seniorerna Nysätra hade årsmöte den 26 februari på EFS Gården i Ånäset.

Ordf. Bernt Lundström hälsade alla välkomna och riktade ett särskilt

varmt välkommen till de under året nytillkomna medlemmarna.

Elwy Norberg höll parentation för de under året bortgångna medlemmarna.

Efter detta bjöd föreningen på kaffe med semla och kaka.

Till årsmötesordförande valdes Bernt Lundström och till sekreterare Birgitta Rahm.

Ny i styrelsen, efter Egil Bäcklund,, valdes Lars Pettersson Flarken. Nya i serveringskommitten,

efter Gunilla Bäcklund och Lisen Jonsson, valdes Viviann Ögren och Irene Jacobsson.

Efter årsmötet informerade Siv Sundin om yoga och nyttan av att röra på sig, samt visade några olika rörelser och positioner man kan göra själv hemma.

Bernt informerade om vilka frågor som föreningen drivit i KPR, och aktiviteter som är på gång .

De medlemmar som fyllt jämna år sedan senaste träffen uppmärksammades med en blomstercheck.

Sedan Egil förättat dragning av de försålda lotterierna tackade Bernt kökspersonalen för deras arbete i köket, Siv för hennes information om yoga samt alla närvarande för ett bra och trevligt årsmöte.

Bernt Lundström