Verksamhetsplan 2023

SPF-Seniorerna Kilsbygden

SPF Seniorerna Kilsbygden är en partipolitiskt och religiöst obunden förening för seniorer.

Föreningen har 213 medlemmar vid 2023 års ingång . Prioriterade frågor är att verka för gemenskap, trygghet, omsorg. Inflytande på det lokala planet och bedriva en verksamhet med aktiviteter som gagnar alla medlemmars intressen.

De fyra målområdena är:

Mål 1

SPF-seniorerna Kilsbygden ska präglas av den vi-anda vi vill sprida till våra medlemmar. Våra medlemmar ska känna till vår logotyp och var man kan söka information om vår förening.

• Styrelsen ska vara informatörer till våra aktiviteter

• Förmedla kunskap om händelser och framtida planer mm vid våra möten

•  Samarbeta med distrikt och förbund i frågor som gäller de äldres väl och ve

• Medverka i distriktets utbildningar och konferenser

Mål 2

Erbjuda ett intressant programutbud som uppskattas av medlemmarna. Skapa trivsel och gemenskap, så att alla medlemmar känner förnöjsamhet. Behålla och helst öka medlemsantalet. Medlemsutvecklingen är grunden för en god ekonomi.

• Främja samvaro mellan gamla och nya medlemmar, inspirera dem att ta med vänner i föreningen

• Utveckla nya träffpunkter/möten och aktiviteter för olika intressen

• E-post om nyheter sänds ut regelbundet och vid behov

• Hälsa nya medlemmar välkomna på ett riktat välkomstmöte

• Inspirera medlemmar att delta i styrelsearbete eller som aktivitetsledare

• Samarbete med Vuxenskolan för att kunna erbjuda ett bredare utbud av aktiviteter.

Mål 3

Arbeta aktivt med äldrefrågor

• Utsedd styrelseledamot i KPR-rådet rapporterar från rådet vid våra månadsträffar

• Tar del av kommunens information och rapporterar vad gäller frågor om boende, mat mm

• Lyssnar av medlemmarna vid månadsträffar om ärenden de vill föreningen ska ta upp  pensionärsrådet KPR

Mål 4

Våra medlemmar ska inspireras att aktivt besöka vår hemsida. Vi ska vara synliga på det lokala planet.

• Hemsidan ska vara aktuell och locka till läsning

• Där ska vi informera om våra möten, underhållare, resor och SPF-aktiviteter

• Affischera och annonsera på överenskomna platser i god tid

• Vara aktiva på den lokala seniormässan

• Inspirera och aktivera medlemmar att vara med vid lokala mästerskap i distriktet.

Kil januari 2023
styrelsen för SPF-seniorerna Kilsbygden