Webinarier

Distriktet inbjuder till ett stort antal "webinarier", som är du får tillgång till via din dator på Internet.

Det finns utbildningar som riktar sig till alla medlemmar men även riktade till vissa funktioner inom föreningarna.

Aktuella webbinarier april-maj 2024

Här kan du se vilka webbinarier som förbundskansliet planerar att genomföra fram till sommaren. Fler kan tillkomma under våren. Information om planerade webbinarier och konferenser finns alltid på SPF Seniorernas intranät.

10 april: Förbundets Zoom-utbildning
Välkommen att delta på förbundets två Zoom-utbildningar som vänder sig till alla medlemmar. Peter Sikström tillsammans med kanslipersonal utbildar.
Anmälan gäller båda passen men du väljer själv om du deltar i båda eller endast en. Praktiska övningar ingår ej.
Sprid gärna inbjudan i föreningen.
kl 10-12 Del 1: Delta i ett Zoom-möte
kl 14-16 Del 2: Att leda ett Zoom-möte.
Länk till anmälan

11 april kl 10-12: Läkemedel och lokal påverkan
Ett temaseminarium om läkemedel och hur vi kan driva frågorna lokalt och regionalt. Thony Björk, sakkunnig i läkemedelsfrågor medverkar.
Webbinariet vänder sig till läkemedelsansvariga samt pensionärsrådens representanter

16-17 april: Tryggare ekonomi på äldre dagare - Fortsättningskurs
Digital kurs för dig som vill sprida kunskap i privatekonomi. Kursen fördjupar sig inom områden från grundkursen som försäkring, familjens juridik och bankfrågor. För att kunna delta på fördjupningskursen ska du tidigare gått grundkursen samt fått diplom

3 maj kl. 10-12: Vad tycker våra medlemmar?
Genomgång av undersökningarna Medlemsbarometern och Avhoppsanalys som genomfördes i februari. Lär dig mer om vad medlemmarna tycker om SPF Seniorerna som organisation, varför de blivit medlemmar och vad som gör att vissa avslutar sina medl23 april kl. 10-11: Rekryteringstips! del 12
Vi redovisar delar av förbundets senaste avhoppsanalys och medlemsbarometer. Vi kommer också att sprida rekryteringstips från föreningar och från förbundet.

20-24 maj: SPF Seniorernas Folkhälsovecka
Under Folkhälsoveckan sänds ett webbinar varje dag klockan 10:00. Årets föreläsningar handlar bland annat om reumatism, munhälsa och sömn.
Föreläsningarna sänd på SPF Seniorernas hemsida och är öppna för alla, även de som inte är medlemmar ännu. Ingen anmälan krävs

23 maj kl. 9.30-12: Specialkurs i ekonomi för seniorer
Under en förmiddag går vi igenom psykologiska konsumentfällor, säkerhet på nätet och bedrägerier samt vardagsjuridik. Kursen är digital och genomförs i samarbete med Finansinspektionen.
Alla medlemmar är välkomna, sprid gärna inbjudan i föreningen

SPF Seniorerna, Box 38063, 100 64 Stockholm, 08-692 32 50
info@spfseniorerna.se , www.spfseniorerna.se