Om föreningen

Välkommen till vår förening, SPF Seniorerna Linné!

SPF Seniorerna Linné bildades i mars 1992 av några pensionärer i områdena Bergsbrunna, Vilan, Nåntuna och Sävja. Vi har till uppgift att arbeta för och med pensionärerna som bor i denna del av Uppsala. I dag är vi drygt 140 medlemmar.

Vanligtvis har vi en sammankomst i månaden i Sävja kyrkas församlingssal. Då träffas vi för att få information om viktiga frågor som rör oss pensionärer, lyssna till föredrag eller någon annan form av underhållning. Vanligtvis dricker vi kaffe men ibland äter vi lite enkelt och något gott.

Vi har också många andra aktiviteter. Vi gör kortare resor eller utflykter samt studiebesök i Uppsala med omnejd. I samarbete med Vuxenskolan anordnar vi studiecirklar med olika inriktningar, exempelvis släktforskning. Under sommarhalvåret spelar vi boule.