Föreningsträffar, program för april - september 2024

FÖRENINGSTRÄFFAR

Tid: kl. 13:00 om inte annat anges
Plats: Kulturcentrum Kvarnhjulet, sal Nyfors, Pluggvägen 6 B (vid Nyboda skola)
Aktuell information och program enligt nedan
Lotterier samt kaffe med bröd
Hörselslinga finns
Entré: 50 kr om inte annat anges

Tisdag 2 april
Jessica Falk
Jessica Falk är en country-popsångerska, pianist och låtskrivare som även ses nu och då i Tyresö församling, där hon bidrar med sin musik och sång på olika sätt. Jessica känns igen för sina peppande låtar och texter. Hennes förmåga att blanda country, pop och rock skapar en energifylld och varm atmosfär där hon förmedlar sin musik och livshistoria.

Tisdag 23 april
The Winner Takes It All – berättelsen om ABBA
I det underhållande föredraget The Winner Takes It All – berättelsen om ABBA berättar Carl Magnus Palm sagan om ABBA: hur Agnetha, Björn, Benny och Frida skapade sin musik, men även om deras krokiga väg till framgång och de hinder de stötte på, både i Sverige och utomlands. Föredraget illustreras med bilder och musikinslag.

Tisdag 14 maj
Vårlunch

Sång, musik och skvaller från musiklivet

Monica Bring med den vita saxofonen och Lena
Magnusson på piano och dragspel underhåller oss med härlig musik.

Meny: Lättrimmad kummel med brynt smör, pepparrot och kokt potatis samt sallad, bröd, smör. kaffe och liten kaka.
Drycker: Vid anmälan kan också förbokas vin till maten, rött eller vitt.
Priser: Lunch 200 kr, vin 50 kr, 25 cl flaska.
Priser vid baren: Vin 50 kr, bordsvatten/lättöl 10 kr, alkoholfri öl 15 kr. Anmälan (bindande): Under tiden 15 april – 5 maj 2024 till Maj-Lis Anderstedt, helst e-post majlis.anderstedt@gmail.com eller 070-51 80 150. OBS. Invänta bekräftelse innan betalning sker. Betalning: Omgående efter bekräftelse av anmälan till SPF:s bankgiro 5487 – 5604 eller Swish nr 123 533 53 77. På meddelandet anger du lunch och eventuellt vilket vin du har förbeställt.

Tisdag 17 september

Programmet kommer i samband med att nästa nummer av vår tidning ges ut.