Ordförande har ordet

Jag är ny ordförande sedan 21 februari 2024 och har varit med i SPF Seniorerna Järna Hölö-Mörkö Vårdinge några år. Nu har vi ju också bytt till det lite kortare namnet SPF Seniorerna Järnabygden.

Jag är Järnabo sedan 20 år och bor på Myrstugan. Mina föräldrar, mamma finsk och pappa finlandssvensk, bodde i Lindholmen utanför Täby direkt efter kriget där jag också föddes. De flyttade dock tillbaka till Jeppo i svenskspråkiga Österbotten i slutet av 1949 eller början av 1950 där jag hade förmånen att få växa upp under 10 år på ett litet jordbruk. Färden gick dock tillbaka till Sverige och Västerås där föräldrarna fick arbete på ASEA. Efter handelsgymnasiet flyttade jag till Solna, bildade familj och började arbeta. Vi blev kvar där i 13 år och flyttade till Nykvarn där jag hann bo i 24 år. Jag har arbetat med administration både i privat och i offentlig verksamhet och de senaste 24 åren med personaladministration i Södertälje kommun och i Nykvarns kommun.

Jag har två döttrar, 5 barnbarn, sambo och en hund. Sambon har 3 barn och 6 barnbarn så det blir många födelsedagskalas under ett år. Jag har alltid varit föreningsmänniska och tycker om att diskutera frågor med andra. Ingen kan allt men alla kan något. Därför är det så bra att kunna hjälpas åt.

Jag ser fram emot att samarbeta med alla i vår förening och hoppas att få träffa så många medlemmar som möjligt på våra aktiviteter. Ta gärna med en vän också som kanske så småningom vill gå med i SPF. Vår förening blir till vad vi tillsammans gör den till.

Hälsningar

Karin Halldin