Extra årsmöte 8 nov 2018

På ett extra årsmöte den 8 november 2018 bestämdes att även Vårdinge skall ingå i föreningens namn.

Göran Ringström föreningens ordförande ledde detta extra årsmöte.

Enda ärende var att välja och anta en ny logotype för föreningen. Den nya logotypen skall nu även innehålla kommunbeteckningen Vårdinge. Mötet antog det av styrelsen förordade förslaget. Mötet avslutades.

Föreningens ny logga.

Göran hade förberedd en utställning och föredragning av sin hobby att samla miniatyrer. Han hade med sig en liten representativ del av sin samling.

En samling miniatyrknivar. Dessa är kopior av verkliga knivar.

Här en unik samling av miniatyrböcker. Den lilla kiselplattan är på 150 sidor framställt i Nanoteknik. Bl. a fanns Nya Testamentet, en engelsk ordbok från 1800 talet och mycket annat "smått".

Här en samling av diverse ting. Bl.a riktiga akvareller, lergökar, handgjorda damskor, en miniatyrvitrin med innehåll, mm.

Detaljbild av miniatyrvitrinen.

En fungerande speldosa, en filmkamera samt spionen Stig Wennerströms spionkamera, en Minox. Kameran hängde på kavajknappen och betjänades med en hand.

En unik samling klockor. Unik, en Steinbeck, ett armbandsur med kamerafunktion. Utprovades av svenska försvaret omkring 1950. PETAL från Japan 1949. Världens minsta kamera för film.

Miniatyrböcker som delades ut som propagandaskrifter på gatorna under andra världskriget.

Detaljbild

Bilder och text: Werner Stastny