Välkommen till oss!

Välkommen till Handen-Seniorerna, en ung, vital förening med Gemenskap - Trivsel - Omtanke som nyckelbegrepp för verksamheten!

Handen-Seniorerna som samlar boende i Haninge, bildades 15 februari 1993 och har nu cirka 600 medlemmar.

Vad gör då Handen-Seniorerna till vardags?
Första tisdagen i varje månad (utom juni, juli och augusti) träffas vi på månadsmöten i S:t Eskils kyrkas församlingssal för information, föredrag eller olika typer av musikuppträdanden. Då serveras även kaffe med smörgås och ordnas lotteri. Våra faddrar hjälper dig gärna att komma in i gemenskapen.

I föreningens lokal på Parkvägen 41, "41:an", arrangeras olika typer av aktiviteter som allsång, bridge, bingo, Canasta, RAMS, pubaftnar, kultur- och bokcirkelträffar och mat- och vinprovningar. Café 41:an varannan söndag är mycket populär.
Vi gör studiebesök, utflykter och resor, ibland tillsammans med andra SPF-föreningar i Haninge och på motionssidan ordnas boule, dart, pingis, promenader och cykelturer m.m.

Handen-Seniorerna erbjuder dig ett kontaktnät och trevlig samvaro med jämnåriga pensionärer redan nu - som ung pensionär. Det kan du ha glädje och nytta av nu och många år framöver.

Välkommen till oss!
Handen-Seniorerna

Du som vill bli medlem, men ännu inte är det, kan anmäla dig här