Om föreningen

Föreningen SPF Seniorerna i Husby Näshulta bildades år 1998-99. Vi är nu c a 225 medlemmar. Den 9 oktober 2019 firade vi 20 år med en Jubileumsfest. Det innebär att vi 2024 firar 25 år tillsammans!
Merparten av våra medlemmar bor i/kring Skogstorp, Hållsta, Näshulta, Bälgviken och Julita.

När vi har våra medlemsträffar c a 1g/mån försöker vi att lägga varannan träff i Näshulta och varannan träff i Hållsta-trakten. Vi varierar innehållet med både informativa föredrag om aktuella ämnen samt underhållning med sång/musik. Självklart är det viktigt att vi vid varje träff får tid över till att fika och prata/skratta tillsamman.

Våra IT-café-träffar håller vi huvudsakligen i IK Standars lokal i Hållsta. Där får du möjlighet att lära dig hur din smarta mobiltelefon fungerar samt hur du navigerar runt i olika appar på mobilen eller surfplattan.

Vi samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan (SV) och tar hjälp av dem när det finns önskemål om studiecirklar od.

När det gäller vårt reseutbud så samarbetar vi med SPF-föreningarna i Eskilstuna, Torshälla och Kafjärden. Alla resor sker i samarbete med Resekompaniet. Nytt för i år är att vid minst 6 deltagare från vår förening utgår bussen från Hållsta!

Bilder från Jubileumsfesten kan du se här