Dammbygget i Skogstorp lockade 40-talet medlemmar

Stort intresse hos medlemmarna när Carl Celsing besökte oss och berättade om renoveringen av dammen i Skogstorp

Vattnet från Hjälmaren förenas med Eskilstuna-ån via flera dammar som under årens lopp succesivt renoverats för att tåla framtida belastningar. Carl Celsing berättade engagerat för alla åhörare om dammbygget i Skogtorp som fick ett rejält lyft under 20-talet och bör håla många år till. Vid bygget var man tvungen att beakta måga inressen längs vägen - bönder, fiskare, båtfolk, strandskydd, byggnationer mm. Man försöker att hålla ett jämnt vattenflöde längs hela vägen för att tillvarata alla intressen och är såklart ett väldigt stort kulturarv. Många frågeställningar och ett mycket uppskattat inslag. Stort tack till en engagerad Carl Celsing - mannen med många bollar i luften som även sysselsätter/engagerar andra föreningar/organisationer i närområdet kring Sörmland.