Ordförandebrev Maj

ordförandebrev maj 2024.pdf
Välkommen, sköna maj!

Bästa medlemmar i Skara SPF

Nu vaknar livsandarna både hos folk och fä. Något som bevisades av kosläppet på Uddetorp. Ungdomlig glädje kan vi njuta av i Botan varje tisdags- och torsdagskväll under hela maj. Tack till de kämpande gossarna i MV. Utan dem skulle Skara vara en viktig tradition fattigare.

Sedan sist har det hållits distriktsstämma på Flämslätt. Detta med föreningarna i Skara, Ardala och Valle som värdar. Allt förlöpte enligt plan och alla var nöjda med innehåll och arrangemanget i stort. Årsmötesförhandlingarna avverkades raskt under Sven-Olof Asks klubbföring. Detta med vår SPF-klubba. Bland övriga frågor tog Kvänumsföreningen upp problem med avog inställning från NLT tidningen rapporteras där från senaste kommunstyrelsemötet om en tänkbar öppning gällande referat. Tidningen nobbar alla föreningsreferat. Så agerar inte SkLT.

På tal om Djäknehallen/Seniorernas hus. Kommunalrådet Druve Jansson uppger att det skissas på en lösning där berörda föreningar får ta hand om driften av lokalerna. Dialog om detta lär komma.

Det lär det bli mycket resande på hemmaplan i sommar, åtminstone för undertecknad. Och detta med seniorkortet i stadigt grepp. Först ut väntar Kinnekullebanan, sedan Strömstad. Plus ytterligare några av de 37 kommuner som kortet gäller till. Med seniorkortet väntar äventyr på hemmaplan!

Med vårliga hälsningar, Elisabet