Boule 231115

SPF Seniorerna Karlsborgsbygden besökte den 15 november Karlsborgs bouleklubb Carl XIV JPC.

Vi blev mycket väl emottagna av klubbens seniorer, som informerade oss om klubbens aktiviteter och gav oss en introduktion i spelet. Sedan var det dags att träna boule tillsammans med några av klubbens medlemmar, som generöst delade med sig av sina kunskaper. Intresset och glädjen i spelet kunde man inte ta miste på.

I pausen serverades kaffe och hembakade kakor. Som icke medlem kan man ytterligare få pröva på spelet på måndagar 9.30 - 12.30. Som medlem har man sedan många fler tillfällen för träning, spel och trevligt umgänge i en mycket trivsam lokal. På sommaren sker spelet utomhus på fina banor i vacker skogsmiljö.