Minnesanteckningar från månadsmöte 4 mars

Protokoll fört vid månadsmöte med SPF 108 Vänkretsen Eslöv, org.nr.846502-7111
måndagen den 4 mars 2024 kl: 14.00 på Medborgarhuset.

Ordf. Lars Hemming öppnade mötet och hälsade medlemmarna välkomna till mars
månadsmöte speciellt till de nya närvarande medlemmarna Gun Rydén, Sonja Wigén ochAnita Bond. 129 st medlemmar på mötet.

Lars Hemming informerade om vem som sitter i styrelsen detta år, varvid uppräknadepersoner fick resa sig upp

Vi hade lite social verksamhet under februari månad bl.a
14/2 Temadag. Ordf. Christina Svärd Osteoporosförbundet om benskörhet. 73 närvarande.

Gummibandsgymnastiken har 2 grupper fr o m den16/2

Bert Holmqvist informerade om medlemskorten: Förbundet kommer inte att skicka ut medlemskort i år, detta för att spara pengar. 108:an kommer inte heller att ha råd att skicka ut korten. Bert visade på dator och duk hur medlemmarna uppmanas att i första hand verifiera sitt medlemskap genom att hämta sina medlemsuppgifter i mobiltelefonen.
Dessa finns i Mina sidor på appen SPF Seniorens hemsida, inloggning med personnr. och lösenord. De som inte har en smartphone eller av annan anledning ändå behöver ett medlemskort kan hämta på våra medlemsmöten eller kontakta Bert Holmqvist 072-7339055.

Britt Frank informerade om Foto orientering, Kontroll på stan, det är 5:e året i rad som Britt och Gunbritt har fotat. Det kom 240 personer i fjor som lämnade in svar. Material och instruktioner kan hämtas på Odengatan 3E mellan den 15/3 och 21/3 09:00-17:00

Laila Fast P informerade om kommande aktiviteter:

13/3 är det Bussresa till Ullared. Avresa från Ekevalla parkering kl: 07.00 prel. hemkomst: 18.30 Det finns 4 platser kvar, först till kvarn. Pris 250 kr.

20/3 kl: 16.30 Bingo Spelas i blå rummet, Karidal. Pris: 100 kr för brickor och fika, betalas på plats.

Gunbritt Larsson hälsade dagens föreläsare Helena från Bellaresor välkommen.

Hon presenterade Bellaresor som är ett Danskt reseföretag och som har funnits i 10 år. Första resan i Sverige från Skåne var år 2021. Bellaresor marknadsför gruppresor med inriktning på pensionärer. Dom är mycket noga med kvalitén på hotell, utflykter och bussar mm från hemorten till flygplatsen, incheckning. Erfarna svenska reseledare till alla deras destinationer. De har t.ex. resor till Katalonien, Kreta, Mallorca, Andalusien och Teneriffa. Bokning av resa göres på www.bellaresor.se eller på telefon 046/5600152.

Kontakt helena@bellaresor.se
Gunbritt Larsson tackade för en intressant information och överräckte en blombukett.

Därefter intogs samkväm med kaffe och kaka

Göran Björkman avslutade mötet med lotteridragning och Lars Hemming tackade medlemmarna för visat intresse.

Vid pennan Christer Ivansson