Om föreningen

Varmt välkommen som medlem
i SPF Seniorerna Triangeln Malmö,
föreningen där man trivs!

Postadress:

SPF Seniorerna Triangeln Malmö
c/o: Lars Johnsson
Bolagsgatan 4 lgh 1002
211 44 MALMÖ

E-post: lars.johnsson@minepost.nu

Vår förening ingår i SPF Seniorerna, som är en ideell, partipolitiskt och religöst obunden intresseorganisation för pensionärer. Vi ingår i SPF Seniorernas Samorganisation (SAM) i Malmö som består av 14 lokala föreningar med runt 4 000 medlemmar. Vår förening ingår även i SPF Seniorernas Skånedistrikt som har nästan 120 föreningar och tillsammans drygt 36 000 medlemmar. Det totala medlemsantalet i landet är 243 500 i 719 föreningar. Vår förening har just nu lite fler än 300 medlemmar och 10-talet vänmedlemmar.

SPF Seniorerna Triangeln har sina månadsmöte på eftermiddagar andra onsdagen i månaden, på Baltzarsgatan 1 i Malmö. Varje vår och höst arrangerar föreningen Event på kvällstid. Under juli och augusti gör vi ett sommaruppehåll.

Vi har olika aktiviteter där vi bland annat gör studiebesök, ordnar två endags bussutflykter om året samt även resor över ett par dagar. Cirkelverksamhet finns också med i programutbudet. Just nu pågår en bokcirkel.

Du kan även ta hem SPF- appen som finns för både Android och Iphone och den vägen via din telefon hitta SPF Triangeln med samma uppgifter som finns på våra hemsidor.

Du är hjärtligt välkommen att bli medlem i SPF Triangeln. Vill du veta mer om oss eller kanske se hur det går till på våra möten? Gör ett besök i någon utav våra samlingar.

Som medlem kan du även teckna en förmånlig gruppförsäkring, livförsäkringen fram till 75 års ålder och olycksfallsförsäkringen oavsett ålder. Alla medlemmar omfattas av en mötesförsäkring som ingår i medlemsavgiften. Det är en kollektiv olycksfallsförsäkring som gäller när medlemmar deltar på möten och träffar, aktiviteter, resor med mera som anordnas av föreningen, distriktet eller förbundet centralt. Försäkringen gäller även under resor till och från sådan verksamhet. Glöm inte de olika medlemsrabatter som SPF Seniorerna har förhandlat fram.

Årsavgiften för 2024 är 330 kronor för medlemmar, 165 kronor för vänmedlemmar.