35-års jubileum på Hantverksgården

Den 23 april 2014 firade SPF Löberöd 35-års jubileum på Hantverksgården med 78 medlemmar, representanter från skånedistriktet och SPF-föreningarna i Flyinge och Harlösa. Vi samlades runt en välkomstdrink, ute i det underbara vädret, för att sen bänka oss vid matbordet där det bjöds på gravad lax med dillvinaigrette, örtsallad och krutonger som förrätt. Till huvudrätt fick vi örtkryddad ryggbiff med potatiskaka, rostade rotfrukter och portvinsås. Till dessert serverades chokladdelice med vaniljglass. Maten levererades från Magnus Catering i Löberöd. Ordförande Viking Johansson drog lite historik om våra 35 år, därefter talade kanslichefen för Skånedistriktet och överlämnade en gåva på 500 kr till föreningen. Ordförande i Harlösa talade om seniorer och juniorer. Vi firade ju bara 35 år. Ettt keramikfat i form av en vattendroppe med hjärta från en konstnär i Harlösa räcktes över som jubileumsgåva. Ordförande från Flyinge talade om kompisskap och överlämnade ett brev från läkare utan gränser, som tack för ett bidrag. Kvällen avslutades med kaffe och kaka medan Linda & Lars underhöll oss.