Årsmöte 2024

Tisdagen den 13 februari 2024 Årsmöte i Stationshuset kl. 13:00

Sedvanliga förhandlingar med presentation av verksamhetsåret 2023 och val av funktionärer

SPF Kullaberg 605

Dagordning vid årsmöte för SPF Seniorerna Kullaberg nr 605 av SPF

den 13 februari 2024 kl. 13.00 i Mölle stationshus

1. Årsmötet öppnas. Parentation över medlemmar som avlidit under år 2023.

2. Val av ordförande och sekreterare för mötet samt två justerare

3. Kallelsens godkännande

4. Dagordningens godkännande

5. Behandling av styrelsens verksamhetsberättelse för 2023

6. Beslut om resultat och balansräkning

7. Revisorns berättelse

8. Beslut om ansvarsfrihet för styrelsen

9. Beslut om budget och plan för verksamheten 2024

10. Beslut om årsavgift för nästkommande år d v s 2025

11. Beslut om ersättning för styrelseledamöternas utlägg

12. Val av ordförande för ett år

13. Val av övriga ordinarie styrelseledamöter

14. Val av revisor och revisorsersättare

15. Val av ombud och ersättare till Distriktsstämman

16. Val av ledamot och ersättare i Kommunala pensionärsrådet (KPR)

17. Val av valberedning

18. Övriga frågor

19. Årsmötet avslutas

SPF Seniorerna Kullaberg 605

Verksamhetsberättelse 2023

Styrelsen har under året haft följande sammansättning

Karin Smede ordförande

Marianne Höjman vice ordförande

Cecilia Müntzing sekreterare

Anders Öhrbecker kassör

Karin Eriksson ledamot

Ingmar Hesslefors ledamot

Ingegerd Persson ledamot

Revisorer

Åke Järnblad

Bengt Nilsson

Valberedning

Britt Gudmundson, ordförande

Bengt Nilsson

Lena Strandmark

Medlemmar

Föreningens medlemsantal, 2023-12-31, uppgick till 176 personer. Under året har 7 personer

avlidit, 18 utträtt och 7 nya medlemmar tillkommit.

Styrelsesammanträden

Styrelsen har haft nio protokollförda styrelsemöten under verksamhetsåret.

Verksamhetsåret 2023 blev ett bra år.

Vi kunde genomföra alla möten utom det första mötet på hösten, den 5 september. Då blev mötet inställt på grund av för få anmälda till studiebesöket.

Årsmöte

Tisdagen den 14/2 hade vi årsmöte. Mötet hölls i Mölle stationshus. Närvarande var 48 medlemmar. Handlingar hade skickats till medlemmarna och fanns på hemsidan. Efter förhandlingarna bjöds det på räksmörgås , kaffe och kaka. Hans Edenwall berättade om den ädla drycken whisky.

Medlemsmöten

Tisdagen den 17 januari samlades vi för att äta lunch på Hotellet & Co i Höganäs. Efter det berättade stadsarkitekt Gunilla Sandebert om det nya kulturhuset. Det kom 40 medlemmar.

Tisdagen den 14 mars: Odla hälsa på liten yta – Trädgårdsfotograf Annika Christensson berättar. 29 medlemmar kom.

Tisdagen den 18 april: Från Kap till Kairo – Görrel Espelund berättar om sin resa. 40 medlemmar kom.

Tisdagen den 23 maj: Studiebesök på Wallåkra stenkärlsfabrik. 21 medlemmar kom.

Tisdagen den 5 september: studiebesök på Birgit Nilsson Museum, ställdes in. Flera hade nyligen varit där.

Tisdagen den 19 september: Arildskonstnärerna. Clas Hellstrand och Magnus Hellstrand berättar om konstnärskolonin i Arild. 60 medlemmar kom.

Tisdagen den 10 oktober: Vi skulle lyssnat på Cecilia Julin men vi fick skjuta fram hennes föredrag till den 23 januari 2024. Istället berättade Karin Eriksson om sin handel med kor. 50 medlemmar kom.

Tisdagen den14 november lyssnade vi på ”Höstens böcker”. 44 personer anmälda.

Tisdagen den 12 december avslutades hösten med jullunch på HK, Mölle, och 27 medlemmar var närvarande.

Lunch på Krukan

Mölle Krukmakeri har erbjudit oss i SPF Kullaberg en lunch till ett nedsatt pris. Vi har haft tre luncher på våren 2023 och tre luncher på hösten 2023. Detta har varit mycket uppskattatt.

Vi planerar att fortsätta med detta.

Närvaro vid våra aktiviteter

Intresset för våra aktiviteter har varit skiftande, vissa programpunkter har lockat fler medlemmar än andra.

Kommunala pensionärsrådet (KPR)

Karin Smede har under verksamhetsåret varit föreningens ordinarie ledamot i KPR och Marianne Höjman har varit ersättare. KPR har haft 5 möten från januari till november. Ombud från vår förening har varit närvarande på samtliga möten. Det har varit informativa möten om frågor som rör seniorer. Innan mötena i KPR har det varit dialogmöten, där ledamöterna har kunnat lyfta frågor från medlemmarna.För er som är intresserad av att se vilka frågor som tagits upp på KPR så finns alla protokoll på Höganäs Kommuns hemsida under Kommunala Pensionärsrådet.

Samverkan med SPF-föreningarna i Höganäs kommun

Under året har vi haft två möten med de andra SPF föreningarna i kommunen. Samverkan har fungerat bra.

Sammanfattning av hur styrelsen upplevde verksamhetsåret 2022

Vi har haft ett fint samarbete i styrelsen under det gångna året och intresset från våra deltagare har varit stort. Vi är nöjda med vad vi lyckats genomföra.

Verksamhetsplan för 2023

Vi vill bidra till ett innehållsrikt och aktivt liv för våra medlemmar

genom att

- fortsätta erbjuda trivsamma träffar och god gemenskap