Höstutflykt till Hovdala 2020-10-15

En solig oktobereftermiddag samlades SPF-medlemmar vid orangeriet på Hovdala för en guidad rundtur i närmaste omgivningen av slottet. Vi fick ta del av dess intressanta historia från medeltiden fram till våra dagar. Hur trädgården sett ut genom århundradena fick vi också beskrivet av de två mycket kunniga slottsguiderna.
Efter rundvandringen blev det fikastund i solskenet utanför orangeriet och föreningen bjöd på kaka till kaffet. Det var uppenbart att alla gladdes åt att kunna träffas igen utomhus och umgås efter långt uppehåll i föreningsverksamheten.
Ordförande Bengt Olsson lämnade kortfattad föreningsinformation.
Vissa aktiviteter inom föreningen är igång, men fortfarande gäller att inga eftermiddags- och kvällsträffar kommer att äga rum inomhus resten av året. Möjligen anordnaar vi ännu en utomhusträff i höst, med tanke på den goda uppslutningen på Hovdala.