Upplevelser i en ambulans

Hur är det att sitta i en ambulans? Anita Rehnström berättar från alla sin år i yrket.

Upplevelser i ambulansen

När medlemmarna i Reftele SPF träffades på månadsträffen i mars berättade Anita Rehnström om upplevelser på vägarna bland kanyler och blodtrycksmanschetter i en ambulans. Hon har jobbat många år som ambulanssjuksköterska och har därför mycket att berätta om hur ambulanssjukvården fungerar för de som arbetar där, det vi inte ser så mycket av som patient. Medlemmarna hade frågor som hur fort de kör, hur det är att vara alert mitt i natten, för- och nackdelar med jobbet m.m. Ingen månadsträff utan kaffe och gemenskap samt lyckliga lottvinnare. Nästa gång medlemmarna träffas är det promenad, gemensam lunch på Reftele Wärdshus och en riktig vårfest 25 april. Allt detta fick de närvarande information om vid en genomgång av föreningens hemsida.