Promenader  och folkhälsa 2024

Planerade promenader under 2024.

Friskvårdskort: Anita Larsson, 070-365 88 03

Gökotta

Tisdag 14 maj 09.00 samling vid Föreningsgården för samåkning till Flaten, Kållerstad. Vi hoppas njuta av göken, men om inte så underhåller kören och medhavd fika kommer att smaka.

Folkhälsoveckan 2024

Fågelskådning vid Draven
Tisdag 21 maj, 09.30 samåkning från Föreningsgården till Fridsnästornet på Hamrasidan. Där blir vi guidade av Erik Larsson och Carsten Roat som har tubkikare med sig. Vi håller till vid fågeltornet och tittar på fåglar, umgås och har det trevligt så det passar även för den som inte är så rörlig. Men den som vill röra på sig kan ju gå på vallen till Kinnaberg. Glöm inte kikare om du har. Elden är tänd så du kan grilla korv.

Långpromenad
Torsdag 23 maj, 14.00 med start från Kinnabergsparkeringen vid Nilssons ladugård, Väcklinge. Medtag eget fika. Har du plats i bilen - samåkning från Föreningsgården 13.40. Promenaden är lite längre än vårens tidigare, ca 8 km. Räkna med att det tar lite över 3 timmar att gå. Vi går i skogarna runt Acksjön och besöker badplatsen för fika. En långpromenad i skogen är medicin för en god hälsa!

Höstpromenader

Höstens promenader planeras för fullt. 13 augusti tar vi en promenad i Vä och 3 september en vid Slättösand. Mer information kommer.