Om föreningen

SPF Seniorerna Gimådalen ingår i Jämtland Härjedalens distrikt och startade 1984 09 16 av en driftig kvinna som bodde i byn Gimdalen av den anledningen blev föreningens namn SPF Gimådalen, den ligger i Bräcke kommun och omfattar byarna Bräcke, Nyhem, Bensjö, Stavre, Gällö, Revsund, Bodsjöbygden, Pilgrimstad och Rissna.

SPF seniorerna Gimådalen är en opolitisk kamrat och trivselförening för pensionärer.

Föreningen har till uppgift att främja SPF Seniorernas mål genom att
- informera medlemmarna i frågor som berör dem
- verka för gemenskap, trygghet och trivsel bland medlemmarna
- tillvarata medlemmarnas intressen på det lokala planet
(t.ex i kommunens Pensionärsråd KPR och även i Regionens
Pensionärsråd RPR)

Vi har månadsträffar, friluftsaktiviteter och i regel en höst och vår resa. Du får tidningen Senioren 9 nr. per år med många rabatter och förmåner som följer med medlemskapet.
Medlemsavgiften är 250 kr/år från och med 2019. Som medlem finns förmånliga försäkringar.

Vi har alltid något bra program, upplysande och nyttigt eller någon underhållning. med gemenskap som en viktig punkt.
Du är alltid välkommen med förslag och idéer som kan göra föreningen attraktivare.www.spf.se/gimadalen