Årsmöte SPF Tvååker-Spannarp 2024

Kallelse Årsmöte 2024

Plats: Tvååkers församlingshem.

Tid: Fredagen den 23 februari 2024 kl 14.00

Vänligen meddela Eivor Gunnarsson 0767999197 eller Anna Carin Gustafsson 0730257186 via tel eller sms före den 19 februari om ni avser att närvara vid mötet. Detta för att vi ska kunna förbereda både inköp och möblering.

VÄLKOMNA STYRELSEN!

SPF seniorerna Tvååker Spannarp Verksamhetsberättelse 2023

Styrelsen har haft följande sammansättning:
Ordförande Yngwe Gustafsson, Vice ordförande Roland Andersson,
Kassör John Andersson, Ledamot Lisbeth Wobbe, Hemsida Doris Eriksson,
Ledamot Eivor Tellqvist, Ledamot Ingemar Bengtsson

Vid årets slut hade föreningen 257 medlemmar, och 13 vänmedlemmar.

Årsmötet hölls den 3 februari 2023. Vid årsmötet i Tvååkers Församlingshem deltog drygt 90 medlemmar.

Yngwe Gustafsson blev omvald på 1 år, Eivor Tellqvist, Ingemar Bengtsson, omvaldes på 2 år, Lisbeth Wobbe nyvaldes på 2 år.
Efter parentation för avlidna medlemmar och körsång hölls sedvanliga förhandlingar som avslutades med kaffe och tilltugg.

Styrelsen har under året haft 10 st protokollförda möten, varav ett med Dans kommittén inför att Eva och Sven-Erik samt Eivor och Rune avslutar sitt engagemang vid årsskiftet 2023-2024 samt ett möte med representanter för Kören som lägger ner sin verksamhet p.g.a avsaknad av sångledare.

Under året genomfördes 3 st bussresor, samt en romprovning. Dock har boulen, stavgången, curlingen körsången och danserna pågått som vanligt.

Eftersom vår Gymnastikledare avgick efter vårterminen har denna verksamhet fått läggas ner. Dock kunde vi ihop med det lokala gymmet, starta upp gruppgymnastik för seniorer, där vi kunde deltaga mot avgift till Gymmet. C.a 45 personer ”nappade”.

17 mars anordnades en Modevisning i Medborgarhuset, ett 70 tal medlemmar bevistade visningen.

4 maj hölls distriktsmästerskap i frågetävlingen Hjärnkoll i Vessigebro. De tre bästa deltagarna från årets föreningsmästerskap ställde upp. De lyckades trots stor kämpa anda, inte kvalificera sig till riksfinalen.

Den 4 maj anordnades en poängpromenad på Munkagård i samarbete med Aktiv Senior, bortåt 90 deltagare.

Fågelskådning med Folke Johansson (PRO) som ciceron genomfördes den 26 april (Höråsen), 8 maj (Getterön) och 24 maj (Munkafloen). Uppslutningen var 10 till 20 deltagare per tillfälle.

I samarbete med PRO samlades en tapper skara för att spela gåfotboll, tyvärr minskade antalet deltagare efter hand, så vi beslöt att lägga ner aktiviteten tills vidare.

Den 9 augusti i Himle bygdegård fick vi information av en bankjurist, om hur vi ska skydda oss från bedrägerier.

Vid riksmästerskapen i Boule i Västervik deltog vi med 8 st lag.

Den 24 november reste vi med egna bilar och egna fikakorgar till Åkulla där vi fick information om Skidalliansens verksamhet samt visning av snötillverkningens utrustning. Ett 30 tal deltagare hade en trevlig och informativ eftermiddag.

Både vår och höstfesten fick ställas in på grund av för få anmälda.

1 november deltog ordförande och vice ordförande i Ordförandedag anordnad av distriktet.

Sista onsdagen i varje månad har intresserade samlats på pubkvällar i Tvååker.

Julfesten som gick av stapeln den 1 december på motell Björkäng samlade 45 st deltagare från SPF. Julbordet avåts gemensamt med PRO och det blev en trevlig och positiv stämning.

Vi i Styrelsen vill tacka alla kommittéer, ledare och funktionärer för det gångna årets arbete.

Spannarp den 5 januari 2024.
Styrelsen