Årsmötet 2021

SPF Ränneslöv-Ysby har haft årsmöte vid Smedjeån en solig sommardag. Sedvanliga förhandlingar med Ingemar Gottfridsson vid klubban.  Per Olof Kronqvist omvaldes till ordförande för detta år. 42 medlemmar deltog och efter mötet blev det korvgrillning fika och lotteri. För fin dragspelsmusik svarade Allan Knudsen i en härligt lummig, sval sommargrönska.

Sammandrag protokoll från årsmöte den 13 juli 2021
Ingemar Gottfridsson valdes som ordförande och Liselotte Tagesson som sekreterare för mötet som hölls vid Smedjeåns strövområde. Ett 40 tal medlemmar deltog.
Per Olof Kronqvist omvaldes som ordförande för 2021 . Gunilla Nilsson och Stig Bengtsson omvaldes på 2 år.  Kvar i styrelsen är Liselotte, Marith, Ing Margret och Jörgen.
Årets resultat blev ett underskott på 9 494 kr. Årsavgiften oförändrad för 2022 , 50 kr till föreningen + riks och distrikt. Till distriktsstämman valdes Per Olof och Ing Margret.
I övrigt inga nyval och Leon tackar de som stannar kvar detta år på sina uppdrag. (Marith, Karin och Gun Britt)
Årsplan Höstträff den 12 okt i Solbacken och Julfest den 7 dec i Solbacken.

I skrivande stund nås vi av beskedet att de flesta restriktioner angående covid slutar gälla den 29 september, vilket gläder oss. Vi kan kanske satsa på julbord med dans. Vi får undersöka och återkomma.
Vid pennan Liselotte Tagesson

imageymt1b.pngimagewzbv.png

Höstträff i Solbacken
SPF seniorerna Ränneslöv-Ysby har haft höstträff i Solbacken Edenberga. 80 glada medlemmar komför att titta på den nyrenoverade bygdegården och Christoffer berättade om renoveringen. Musikquiz med Gun Persson som hade hjälp av Tommy från Wisex. an deltog från polisen  med lite info. Fika och lotteri avslutade en trevlig eftermiddag.j

Julfesten i Solbacken i december 2021
64 glada pensionärer lät sig väl smaka av det goda julbordet som Maggan och Görel fixade till oss. Där fanns allt som ett traditionellt julbord bör innehålla. Nya Widuo spelade glada snapsvisor till bäsken och sedan var det en del som tog en svängom på dansgolvet. Kvällen avslutades med Ris a la Malta och utlottning av julstjärnor. En överraskning bjöds också av en vig och alert tomte som drog många skratt.
  imageaxdd.png