Årsmöte 2020

• Avtackning Kjell Tenn o Gunnar Barke
  • Avtackning Tord Jönsson
  • Avtackning Kjell Tenn o Gunnar Barke

SPF Älvdalen har hållit årsmöte i Lokalen i Älvdalen. De sedvanliga årsmötesförhandlingarna började med en parentation, en tyst minut för de medlemmar som avlidit under året.
Verksamhetsberättelsen föredrogs och där framgick att föreningen hade ordnat med många aktiviteter förutom månadsmöten.
Flitiga resenärer hade berikat sig under de resor som gjorts , Helsingfors på svenska teatern, studiebesök på Wasasten, resa till Tallin, konstresa till Karlstad och Sunne, Åland och julbordskryssning.
De olika friskvårdsgrupperna vattengymnastik, styrketräning och gymnastik hade varit flitigt besökta.
Årsmötets ordförande var Gunnar Barke och årsmötets sekreterare var Ivan Tommos.
Bosse Nilsson omvaldes till ordförande och den nya styrelsen består nu förutom ordföranden Bosse Nilsson av Mats Lennström, Gunborg Lennström, Tomas Åhlén, Ivan Tommos, Margareta Hårdén (omval), Ingrid Andersson (omval), Bo Lindblom (nyval) och Gerd Öhrn (omval).
Till revisor och ersättare omvaldes Margit Nilsson och Gunnel Jernberg.
Valberedningen består av Lars Lindås, ordförande, Solweig Larsson och Östen Sjögren.

Avgående styrelseledamoten Tord Jönsson avtackades med blommor.

Efter årsmötesförhandlingarna informerade kommunalrådet Kjell Tenn om kommunens verksamhet. Många projekt där kommunen är inblandad är på gång i kommunen. Diskussioner om genomfartspassager, olika rivningstillstånd, reningsverk i norra delen, översiktsplaner, seniorboenden, polisförstärkning i norr, kultur och hälsa för äldre och den nya äldreomsorgsplanen mm.
Äldreomsorgsplanen omfattar 2019 – 2030, och är ett dokument som ska vara vägledande i arbetet kring äldrefrågor.
Efter årsmötesförhandlingarna serverades en utsökt middag.

Lena Norin, SPF Älvdalen