Årsmöte 2019

Årsmöte SPF Seniorerna Älvdalen i Lokalen 190214

• Bosse Nilsson avtackar Ingrid Alm

Innan årsmötet drog igång informerade kommunens ekonomichef Jonas Källman om Älvdalens ekonomi och de satsningar som kommunen gör. Särskilt poängterade han att Älvdalens kommun var bäst i länet inom äldreomsorgen. En äldreomsorgsplan håller också på att tas fram i kommunen.

SPF Älvdalen har hållit årsmöte i Lokalen i Älvdalen. De sedvanliga årsmötesförhandlingarna började med en parentation, en tyst minut för de medlemmar som avlidit under året.
Verksamhetsberättelsen föredrogs och där framgick att föreningen hade ordnat med många aktiviteter förutom månadsmöten. Flitiga resenärer hade berikat sig under de resor som gjorts och de olika friskvårdsgrupperna tex boule, vattengymnastik och gymnastik hade varit flitigt besökta. Föreningen har också besökt äldreboendet Tallbacken och inbjudit de boende till en eftermiddag med kaffe, tårta och underhållning.

Bosse Nilsson omvaldes till ordförande och den nya styrelsen består nu förutom ordföranden Bosse Nilsson av Mats Lennström(nyval), Gunborg Lennström(omval), Tomas Åhlén(omval), Ivan Tommos(omval), Margareta Hårdén, Ingrid Andersson, Tord Jönsson och Gerd Öhrn.
Till revisor och ersättare omvaldes Margit Nilsson och Gunnel Jernberg.
Valberedningen består av Lars Lindås, ordförande, Solweig Larsson och Östen Sjögren.

Ingrid Alm avtackades med blommor. Hon har varit med i styrelsen många år och har representerat SPF i både pensionärsrådet och KPHR.

Efter årsmötesförhandlingarna serverades en middag.

Lena Norin, SPF Älvdalen