Så behandlar vi dina personuppgifter

Dataskyddsförordningen

SPF Seniorerna Blekinge följer Dataskyddsförordningen (GDPR) som gäller som lag i alla EU:s medlemsländer från och med 25 maj 2018.

GDPR är den engelska förkortningen för General Data Protection Regulation. Den nya lagstiftningen ska bland annat säkerställa att personuppgifter inte lämnas vidare till obehöriga.

I SPF Seniorernas medlemsregister finns vissa uppgifter om dig som medlem. Där finns bland annat ditt personnummer, din adress och i många fall även din mailadress. Uppgifterna behöver SPF så länge du är medlem och de hanteras endast för föreningens behov när det gäller medlemsavgifter, utskick m.m. och lämnas inte till obehöriga.

Vill du veta mera kontakta den medlemsansvarige i distriktet via ordf.spfblekinge@gmail.com telefon 0708-276866