Temadag Framtidsfullmakt 16 april i Soft Center

Den 16 april bjöd SPF Blekingedistriktet in alla intresserade samt KPR/KSR, RPR och folkhälsoansvariga till temadag med tema Framtidsfullmakt. Se inbjudan nedan samt Eva Holmbergs rapport. Blanketter som presenterades lämpliga som framtidsfullmakter finns också länkade nedan men återfinns även på Distriktets hemsida Under Blanketter. Ladda ner blanketterna på datorn för att fylla i dem och skriva ut för underskrift. Obs Det krävs 2 underskrivna original per fullmakt. Obs!

Inbjudan och anmälan till DM boule maj/juni 2024

Nu gäller det! Här finner du inbjudan och anmälan till DM Boule 2024. Putsa kloten och vässa skickligheten eller bara kom som du är och spela boule. Se tider och vad som krävs i inbjudan nedan. Välkomna!

Distriktsstämma den 12 april i Olofström

Olofström är en fin plats att vara på! Perfekt för en SPF-distriktsstämma! Vi har också än en gång visat att vi är en väl fungerande förening som informerar, engagerar och jobbar för alla medlemmars bästa! En bra förening som drar nya medlemmar till sig! Läs vidare i reportaget nedan hur mötet avlöpte!!

Rapport från seniorgruppen 25 mars 2024

Rapport från möte med Seniorgruppen KPR/KSR/ RPR- folkhäsoansvariga i Blekingedistriktet. Denna gång gick färden till Olofström dit Bertil Thomasson inviterat oss till Bäckebo, som är Bertils hemtrakt.

Ewa Gun Westford berättar om sin spännande 48-åriga erfarenhet som polis!

SPF Belganet Hallabro bjuder alla i SPF och allmänhet till ett mycket intressant föredrag av Ewa Gun Westford. När? Jo 17 april kl 14.00 . Anmälan senast 12 april! Missa inte detta! Obs! Begränsat antal Först till kvarn gäller!

Distriktstämma 2024 Handlingar

Den 12 april hålls Blekinge distriktet sin årsstämma i Olofström. Information om deltagande meddelas till föreningarna. Se stämmohandlingarna nedan.

Rekryteringsbroschyr 2024

Nu har den nya rekryteringsbroschyren 2024 kommit. Broschyren finns i trevligt fyrfärgstryck som tilldelas i ett antal exemplar per förening. Det går bra att läsa den här också och att visa den för grannar och goda vänner hur bra vi har det! Observera att det finns ljudfiler och filmer mm här och var i broschyren att klicka vidare på! Se broschyren nedan! Bara klicka på!

Nytt medlemsregister skall implementeras!

Viktig information till alla styrelser och medlemsregisteransvariga. Läs nedan förbundets skrivning. Tänk på att kolla igenom hemsidorna och uppdatera vad som gäller kontaktuppgifter för styrelse, funktionärer dvs uppgifter som är direktkopplade till medlemsregistret. Direktkopplade uppgifter kan endast medlemsregisteransvariga justera. Migreringen börjar den 8 april och pågår till den 15 april. Det som står i registret den 8 april kommer att följa med till det nya vilket alltså innebär att felaktigheter kommer att följa med! Under migrationen går det inte heller att redigera eller lägga in Nyheter på Hemsidan. Så tänk till vad som måste göras nu på Hemsida och därmed SPF-App.

Inbjudan till temadag Framtidsfullmakt 2024 april 16

INBJUDAN ALLA INTRESSERADE samt KPR/KSR, RPR och folkhälsoansvariga inbjudes till temadag med tema Framtidsfullmakt Tid: Tisdag den 16 april 2024 Plats: Aulan, Soft center, Ronneby ( ingång 3 ) Anmälan senast 10 april! Se inbjudan nedan

Hjärnkoll uttagningstävling i Rosa Huset den 22 mars

10 kämpande lag möttes i Rosa Huset för tävlingens skull! Nils Ingmars fikastund får man ju inte heller missa! Målet är naturligtvis också för att komma vidare till distriktets final i Olofström den 12 april. Vinnaren här får biljett till kungliga huvudstaden och den stora riksfinalen för att representera sitt distrikt! Se reportaget nedan från deltävlingen!

Platser kvar! SPF Mörrum har arrangerat bussutfärd till Österlen torsdagen den 16 maj 2024.

Jättefin bussutflykt arrangerad av SPF Mörrum! Några platser kvar för alla föreningar att anmäla sig till! Anmälan till Inga George. Se information i inbjudan nedan!

Nu funkar Appen igen!

Appen är igång till fullo igen. Har varit strul med kopplingen mellan hemsida och app. Testa en äldre Nyhet med bilaga. Om pdf-filen ändå inte öppnas i Nyheter så prova först att uppdatera Appen eller annars ominstallera den.