Björn Sebass

................ in memoriam

Ännu en medlem i SPF har lämnat oss.

När jag kom in i styrelsen 2006 som sekreterare var Björn redan ett etablerat namn. Han hade hand om föreningens resor, ett uppdrag som han skötte föredömligt. Han var ytterst noggrann med resornas förberedelser, så när han med sordinerad lundensiska redovisade resultatet visste vi, att det här var ett bra upplägg.
Jag har haft stor glädje av Björn både som sekreterare och ordförande. Han var den i styrelsen som höll kulturens fana högt.

Arne Malmberg

När jag kom till Karlskrona och SPF Rosenbom 2016 var Björn en av de medlemmar jag tidigast lärde känna, en person med föreningen i hjärtat. Han var en viktig partner i utvecklingen av aktiviteten Natur- och Kulturvandringar. När Björn ledde vandringar delade han med sig av sina gedigna kunskaper om natur och kultur. Han värnade alltid om samvaro och trivsel, såväl inom gruppen som i alla andra sammanhang. Exempel på detta är när vandringsgruppen varje sommar bjöds in till en trivsam dag i Torhamn hos Björn och hustrun Elsa. Du lämnar ett stort tomrum efter dig, Björn.

Roland Stenberg