Naturen runt hörnet - Gånstagården

14:de maj var fick vi en genomgång av orienteringskarta och kompass av vår medlem Bo Singman som är tidigare framgångsrik orienterare och militär. Samling på Gånstagården för denna genomgång och sedan promenad med kartan till rastplats vid uterum en bit utmed en skogsväg. Härligt väder och trevligt på alla sätt hälsar Eva Armholt!

SPF-foton

Irene Löthegård och Monica Bauer har gjort en utrensning på expeditionen. Vi hittade en hel del foton som vi ställt i en ask ovanför tidskriftssamlaren till vänster om dörren till expeditionen. Titta igenom och tag gärna som minne av något evenemang. Det finns också en del fotoalbum som eventuellt ska gå till Folklivsarkivet. Finns det några som är villiga att gå igenom dessa och sätta namn på de som finns på korten? Kontakta i så fall Irene Löthegård eller Monica Bauer.

Tipspromenad varje onsdag

Start vid Joar Blå parkeringen kl 14. Kostnad 20 kr Vinsterna består av Trisslotter.

HittaUt Enköping

Passa på att upptäcka vår stad med hjälp av HittaUt-appen. När ni registrerar er kan ni tävla mot andra medlemmar genom att välja SPF Enabygden som er tillhörighet. Appen öppen fram till 31:a oktober!

Mästare med Hjärnkoll

Vårt lag med Bo Wannberg, Sven Gustavsson, och Bo Holmgren blev Upplandsmästare. Nu väntar finalen i Stockholm till hösten. Grattis till tre duktiga fd lärare!

Landskapscirklar - cirkelledare sökes

De senaste åren har SPF Enabygden haft tre studiecirklar om Västergötland som nu avslutas med en Västgötaresa, Kommande termin kommer man att starta cirklar om Dalarna. Har du intresse att vara ledare eller deltaga. Kontakta Studiekommittén!

Hemlig resa 28 maj

Heldag, FM Kaffe Lunch och EM kaffe ingår, avfärd från GA-plan, 07.15 hem ca. 19,00. 1200: - Sista dag för anmälan 6 maj, 14 platser kvar. Anmälan till ammili48@gmail.com