Guide för bokning till månadsmöten
I syfte att underlätta administrationen av bokningar till våra månadsmöten har vi nu infört ett bokningssystem som är kopplat till vårt medlemsregister.
Detta innebär att du vid bokning måste vara inloggad på Mina sidor på hemsidan eller i SPF-appen och att varje medlem måste göra sin egen inloggning och bokning, det går inte att boka för någon annan.
Guide för bokning till månadsmöten
1. Hitta ”Mina sidor”
På dator/PC; Öppna spf.se/vasby i en webbläsare och välj ”Mina sidor” i den blå randen längst upp på sidan.
På mobil/läsplatta: Öppna SPF-appen, välj ”Sidor” och därefter ”Mina sidor”.
2. Logga in på Mina sidor (om du inte redan är inloggad)
- Ange personnummer med 12 siffror.
- Vid första inloggning ange ditt postnummer som lösenord och skapa ett eget lösenord.
- Har du glömt lösenordet, kan du klicka på Glömt lösenord och öppna det mejl som skickas till din e-postadress i medlemsregistret.
3. Gå till Väsbys första sida
- Bläddra längst ner på inloggningssidan, tryck på ”Gå till föreningsida”.
OBS! Det som beskrivs här nedan fungerar bara om tiden är öppen för anmälan (=Anmälningssidan är bara tillgänglig för decembers månadsmöte från 1 december kl 10 till 8 dec kl 23:59)
4. Hitta anmälningssidan
Den korta vägen (om du redan bestämt dig för att anmäla dig):
- Bläddra ner på ”Föreningsidan” (den sida du befinner dig på), tills du kommer till ”Aktiviteter”, välj där Månadsmöte för aktuell månad
Den längre vägen (om du vill läsa på om nästa månadsmöte):
På datorn: välj månadsmöte längst upp på sidan,
i SPF-appen: välj Meny och därefter Månadsmöten.
- Bläddra ner på Månadsmötessidan tills du kommer till aktuellt månadsmöte, klicka på ”Klicka här”. (Om tiden inte är öppen för anmälan, får du ett besked om att sidan inte kunde hittas.)
5. Gör en anmälan
- Tryck på ”Anmälan” (en blå ruta som finns överst och nederst på sidan).
- Du får nu upp en ”Bekräfta anmälan”-ruta. Innan du trycker på Bekräfta kan du ange om du är allergiker, vill ha rullstolsplats eller inte vill ha kaffe,
6. DU ÄR NU ANMÄLD
- Du får ett meddelande som säger att din anmälan är mottagen.
- Så småningom får du e-post med uppgift om att du fått plats i Scenrummet för dagens underhållning och att du får vara med och fika i matsalen.
- I detta e-postmeddelande står det också hur du skall betala avgiften för mötet.
Om alla platser i matsalen redan är bokade (220 platser finns det), får du ett meddelande om att du står på väntelista. Om någon avbokar flyttas du automatiskt upp på listan.
Om du trots denna beskrivning inte lyckas göra en digital anmälan, går det bra att skicka e-post till manadsmote@spfvasby.se Tala gärna om varför du inte kunde anmäla dig digitalt.
7. AVBOKNING
- Öppna Mina sidor och logga in om det behövs (se punkt 1 ovan)
- Gå till ”Aktiviteter” och välj den aktivitet du vill avboka
- Väj Avboka
- Du får e-post med besked att du är avbokad
Du kan också avboka genom att skicka ett e-postmeddelande till manadsmote@spfvasby.se