Årsmöte
Mötet hölls per capsulam vilket innebär att beslut fattas utan att årsmötets medlemmar är samlade.

Kommunpolis Kristian Bergström informerade om bedrägerier som drabbar pensionärer. Bl a ringer Inkassobolag runt och försöker lura oss med ganska avancerad övertalningsteknik. Spännande och nyttigt.

Christina Jutterström, tidigare chefredaktör för DN och Expressen och Vd för SVT berättade om sin bok "Kvinnorna runt sjön Björken".

Sollentuna Hembygdsförening
Anders Boberg, ordf  i Sollentuna Hembygdsförening, berättade om Sollentuna i gamla tider. Om hur Sollentuna växte fram från vikingatid till idag och särskilt hur byn Hersby utvecklades och inneslöts i samhället.

In i musiken
Fd soloklarinettisten och konsertmästaren Dan Larsson tog oss med på musikaliska betraktelser inifrån musiken. Vad är det vi hör egentligen och hur blir det till?

Adventsträff med Maria och Klara Lindegren. Maria har efter musikhögskolestudier i bl a Stockholm och Köpenhamn jobbat parallellt som flöjtist och pianist. Tillsammans har mor och dotter konserterat  i de mest skiftande sammanhang och med allt från visor och jazz till musikal och opera på repertoaren.