Det här är SPF Seniorerna Björkvik

• SPF Seniorerna Björkvik firar 30 år 231013.

Föreningens bildande
Föreningen bildades 1 januari 1993 och fick det året 42 medlemmar. Idag (Oktober 2023) är vi c:a 160 medlemmar .

Verksamhet
Vi följer de stadgar som gäller för SPF Seniorerna men med stor frihet att utforma egna program. Politiskt är SPF Seniorerna fristående och obundet, vilket vi gärna framhåller.

Samverkansavtal
SPF Seniorerna Björkvik har samverkansavtal med Studieförbundet Vuxenskolan, SV.

Som medlema i SPF Seniorerna Björkvik får du:
Medlemstidningen "Senioren", medlemskort kopplat till en rad förmåner inom olika områden t.ex. försäkringar, affärer, hotellövernattningar etc. Du får en stimulerande gemenskap med andra medlemmar och kan delta i föreningens olika kurser, resor, utbildningar, friskvårdsaktiviteter etc.

Medlemsavgift 250,00/ÅR

Föreningens ekonomi
Eftersom föreningens verksamhet bedrivs med nästan uteslutande ideella insatser håller vi en låg budget. Omkostnaderna betalas till stor del med de medel vi får in genom medlemsavgifterna. Mindre tillskott utgör ett årligt bidrag från kommunen.

Välkomna!

SPF Seniorerna Björkvik