22-01-09 God fortsättning på det nya året

Nu har vi både julen och nyår bakom oss och vi skriver 2022 i allt vi företar oss.

Hoppas ni haft möjlighet att ladda batterierna under dom gångna helgerna. Och även haft möjlighet att träffa Era nära o kära. Pandemin verkar fortsätta i oförminskad skala, med nya restriktioner som följd. Vi får hoppas att vår verksamhet inom SPF Seniorerna inte blir lika begränsad de kommande månaderna som vi hade mest hela tiden under 2021. Ja när ska det ta slut?

Men vi måste förhålla oss till vad Folkhälsomyndigheten ger oss för direktiv. Vad har vi framför oss den närmsta tiden. (Om inte pandemin kullkastar allt).

·      Årsmöten för samtliga föreningar, senast i februari.

·      Årsmöte i distriktet 7 april 2022

·      Utbildningar i både EPI-server(Hemsidan) och Miriam(Medlemsregistret) i januari och februari.

·      SPF appen introduceras på bred front i samtliga föreningar under januari.

·      Del I Resa diskuteras med rese-ansvariga och ska presenteras den 7 april

SPF appen kommer att kunna ge direkt information i våra telefoner om nyheter från förbund, distrikt och föreningar. Kostnaden för denna tjänst betalas av distriktet 2022. SPF appen kommer till stor del vara vårt kommunikationsmedel för nyheter. Men det gäller att ha hemsidan kontinuerligt uppdaterad, gäller både distrikt o föreningar, för alla nyheter hämtas direkt därifrån. Mer info om hanterandet kommer under januari.

Vi får nu hoppas att allt vad vi och ni planerar för under våren kan implementeras och genomföras, men vi får följa FHM’s eventuella nya direktiv och se hur våren blir. Men till dess ha en fortsatt fin vinter/vår och hoppas att vi alla får vara friska och krya.

Med vänliga hälsningar

Kalevi Niemi