Om föreningen

SPF Seniorerna Väse-Fågelvik vänder sig till seniorer i främst Skattkärr och Väse.

Vår lokalavdelning har idag  202 medlemmar.

Vi träffas c:a 10 gånger per år för medlemsmöten och studiebesök. På våra medlemsmöten har vi underhållning av varierande slag, föredrag kring något ämne som är aktuellt för oss, lotterier och naturligtvis förtäring av något slag.

Det förekommer också en del andra aktiviteter. Vår mest omfattande verksamhet är att spela boule. Åtminstone ett tjugofemtal medlemmar samlas varje vecka för spel. Sedan flera år pågår också en bokcirkel, där medlemmarna utöver läsandet ibland också gör någon resa till aktuella platser.

Till vårt medlemskort finns kopplat ett antal förmåner i form av rabatter. Detaljer om detta kan man läsa i förbundets tidskrift Senioren.