SPF Klaran startades 1980
Lite historik…

Namnet kommer från den vackra älven som flyter genom vår stad, Klarälven. Som alla SPF-föreningar försöker även vi verka för en bättre tillvaro för våra medlemmar, för högre pensioner, ett bra boende och en god sjukvård. Det finns sedan många år musik- och teatertraditioner i SPF- Klaran. På 1990-talet framfördes årligen Klaran-revyn med bl a förmågor som Ingvar Rudberg, Erik Björk, Inge Fransson och Vivi-Anne Unger. Sedan kallade sig sångarna Klaran-kören. Musikgruppen var tidigare också engagerad utanför vår förening. Tyvärr är Klaran-kören vilande nu eftersom Rune Källberg har lämnat oss. Vi söker en ny ledare för vår musikgrupp.

Föreningen anordnar tre dagsresor per år. På upptaktsmötet i augusti åker vi till någon närbelägen plats med någon sevärdhet. Vi äter lunch och har trevlig samvaro. I maj anordnar vi en Vårresa till någon intressant plats inte allt för långt från Värmland.

Vi har våra medlemsmöten på onsdagar, i regel den tredje onsdagen i månaden, i Seniorernas Hus, Brunnsgatan 9. Vi samlas klockan 13.00 och själva mötet börjar kl. 13.30. På programmet brukar vi ha information, underhållning av skiftande slag, kaffe och smörgås servering och lotteri.
Vi hoppas få se så många som möjligt av er på våra träffar. Ni är alla varmt välkomna!

Håll ett öga på vår hemsida för ytterligare info.

Välkommen