Om föreningen

SPF Seniorerna är det äldsta öppna pensionärsförbundet och bildades 1939 och har alltifrån starten hållit fast vid sin partipolitiskt och religiöst obundna profil.
SPF Seniorerna omfattar 26 distrikt uppdelade på nästan 800 lokalföreningar med drygt 260000 medlemmar i Sverige.

Välkommen att bli medlem i SPF Norrmalm som är en lokalförening i Stockholmsdistriktet med drygt 1160 medlemmar och 20 vänmedlemmar.
Föreningen bildades 3 oktober 1959 (f.d. Gustav Vasa).
Vårt motto är att bjuda på KUNSKAP, VARIATION, ENGAGEMANG.
Att vara medlem i SPF Norrmalm kostar från 250 kr/ kalenderår.

Föreningen är mycket aktiv och lägger stor vikt vid att medlemmarna ska känna sig delaktiga i det som händer i stadsdelen och kunna påverka äldres villkor både lokalt och i ett större perspektiv genom distriktet och förbundet.

SPF Norrmalm arrangerar många olika aktiviteter som bl.a. studiebesök, träffar och underhållning där du möjlighet till nya kontakter och nya vänner. Information om våra aktiviteter sänds ut två gånger per år i vårt programblad (januari/augusti). Däremellan skickas information ut som e-post och läggs upp på vår hemsida. För att få aktuell information är det viktigt att du anmäler din e-postadress till medlemsregistret till Miriam

Kurser och studier ordnas ofta i samarbete med Vuxenskolan och SeniorNet.
Resor arrangeras i samarbete med innerstans SPF-föreningar.
Föredrag anordnas några gånger per år. Presenteras i vårt programblad och på hemsidan.
Träffpunkter där du varje vecka kan umgås med både gamla och nya vänner i en trivsam miljö. Ingen föranmälan, bara att droppa in. Ta gärna med en vän.

Mingel för nya medlemmar har föreningen vid olika tillfällen. Då ges information och möjlighet att berätta om dina egna förväntningar och att träffa nya vänner.
Även du som varit medlem ett tag och vill bli uppdaterad är välkommen. Information om datum och plats i programbladet och på hemsidan.

Programbladet innehåller föreningens aktiviteter av olika slag. Där finns datum, tider, priser, föranmälan, adresser och telefonnummer mm. All information läggs också upp på vår hemsida

Fakturan gällande medlemsavgiften skickas från förbundet.
Vid betalning ska man alltid andvända OCR-uppgifterna som finns då dessa styr hela din inbetalning.

Äldrepolitiska frågor är föreningen mycket aktiv igenom stadsdelsnämndens pensionärsråd (SPR) men också via Kommunens Pensionärsråd (KPR).
Rapport lämnas på hemsidan.

Vår Hemsida innehåller information om det som är aktuellt i föreningen, distriktet och förbundet.

SPF-medlemskort får Du hemskickat till dig via tidningen Senioren nr 2. Spar kortet!
Medlemskapet ger dig tidningen Senioren samt tillgång till olika försäkringar och förmåner.