Värvningstävling

Efter många års uppehåll är det äntligen dags för en nationell värvningstävling inom SPF Seniorerna. Under oktober och november gäller det att värva så många nya medlemmar som möjligt.

Den förening inom varje distrikt som värvat flest nya medlemmar, i förhållande till sitt medlemsantal 1 oktober, vinner 5000 kr. Bland de 26 distriktsvinnarna kommer det även att koras en nationell vinnare som får ytterligare 10 000 kr.

Individuell värvningstävling
För att uppmuntra alla befintliga medlemmar att värva nya medlemmar kommer även en individuell vinnare att utses. Denna vinnare utses bland dem som anmält att de rekryterat en ny medlem för att få en Sverigelott. Vinsten är plats för en eller två personer på någon av tidningen Seniorens resor under 2023 till ett värde upp till 20 000 kr. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Den som värvat en ny medlem under perioden 1/10 – 30/11 anmäler det i formuläret på sidan nymedlem.se. Den som värvat får som vanligt en Sverigelott. Ju fler man värvat desto större chans att vinna.