Tjörns golfklubb 28 mars

Till Tjörns golfklubbs parkering kom 50 stycken SPF:are idag (28 mars). Denna Skärtorsdag bjöd på grått väder med risk för regn. Promenaden gick mot Valberget och vi svängde sedan av ner till Tyftedamm. Vi passerade flera gamla husgrunder under vandringen. När vi kom ner till dammen välkomnades vi av tranor som flög upp och flaxade iväg. Kanske var det vi som skrämde dem? Vi traskade på och kom till en skogsdunge där vi slog oss ner för rast/fika. Fortsatte sedan tillbaka över bäckar, gärdesgårdar och omkullblåsta träd. Man fick vara observant och se sig för var man satte ner fötterna. När vi kom tillbaka till Golfklubben passade några på att äta en god lunch. Dagens vandring blev ca 6 km. GLAD PÅSK!