Nostalgisk 60-tals kväll

När SPF Seniorerna Tjörnveteranerna startade upp vårens medlemsmöten i Kyrkans Hus, Kållekärr var ett femtiotal medlemmar på plats. Trivsam lokal med god stämning. Kvällen blev mycket lyckad!
Lars-Eric Peterson och Hans Forsberg från Klövedals Spelmansgille underhöll med ett musikkryss med anspelning på 60-tals musik. Frågor kring bl. a ”Gulli-Gullan”, ”Trettifyran” och ”Säj inte nej, säj kanske” hörde till kvällens klurigheter.

I samband med kaffepaus och lotterier aviserade ordföranden om nästa månadsmöte den 14 april. Då berättar Sonja Olsson Berring, Sonjas Trädgårdar om vårblommor. Kurt Jonsson informerade om att resekommittén har ordnat en resa till Nossebro marknad den 27 april. Se kommande annonsering i ST tidningen och på vår hemsida.

Ordföranden uppmanade även medlemmarna att anmäla intresse för programkommittén efter Aina och Mona, som slutar efter halvårsskiftet. Likaså uppmanades medlemmarna att skänka vinster till månadsmötenas lotterier.