Modevisning 25 april

Den 25 april arrangerade SPF Seniorerna Tjörnveteranerna en modevisning i samarbete med LaBelle & Karlsson. Det var drygt 100 medlemmar som tittade på vårens och sommarens mode, som visades av våra egna mannekänger. AnnaCarin Erlandsdotter, LaBelle & Karlsson hade gjort ett noggrant urval av kända varumärken i en härlig färgstark mix för både dam och herr. Till lotteriet hade vi ett mycket fint prisbord, som sponsrats av ett antal företag på Tjörn och i Stenungsund.
Modevisningen var en del i en föreläsningskväll om modeskaparen och designern Elinor Bartholdzon från Rönnäng, som Tjörns Hembygdsförening fått en donation av och som till stor del finansierat byggnationen av den nya samlingslokalen. Eva Ericsson, ordf. Tjörns Hembygdsförening gav oss en inblick i föreningens verksamhet och Elaine Bergman berättade om sin släkting Elinor Bartholdzon.