SPF Seniorerna Aktiv Arboga

Vi bildades1970 och har för närvarande ca 800 medlemmar inkl.14 vänmedlemmar.

• Arboga Medeltidsdagar

Vi har ett omfattande studiecirkelprogram som: historia, bokcirklar, hjärngympa, sång, cittraspel, franska, tyska, engelska, bridge, släktforskning, olika datacirklar och stickcafé.

Friskvårdsaktiviteter som: badminton, boule, bowling, stavgång, vattengympa, golf, senioryoga, padel, skidåkning utför, skridskoåkning, vandringar samt cykelutflykter.

Vi har också ett stort utbud av resor kortare eller längre.

Den tredje onsdagen i månaden har vi månadsmöte i Medborgarhuset med
information, kaffe och underhållning.

Vill du bli medlem — anmäl dig gärna själv under rubrik ”Bli medlem” eller kontakta någon i styrelsen!

Välkommen !

Det lönar sig att vara medlem i SPF Seniorerna
Vi förhandlar bland annat fram en rad fina och attraktiva förmåner. Tillsammans är vi mer än 240 000 medlemmar i 26 distrikt och 750 föreningar runt om i landet. Aktiv är vår lokala förening. Föreningarna är stommen i vår verksamhet

Eftersom vi är så många i föreningen så har vi möjlighet att förhandla fram en rad fina och attraktiva förmåner. Det ger oss en enorm styrka, så var med och ta vara på allt det goda.
Bli medlem om du inte redan är det.

Medlemsavgiften är 250 kronor per år för SPF Seniorerna Aktiv Arboga. Av dessa 250 kronor går 160 till förbundet, 20 till distriktet och resterande 70 till vår förening.

Medlemskap
Medlemskap beviljas den som har rätt till pension av något slag, den som fyllt 61 år eller den som är gift eller sambo med medlem. Medlemskapet gäller från den dag medlemsavgiften är betald.

Vad är en VÄNMEDLEM?
Som VÄNMEDLEM i en SPF-förening måste man vara fullbetalande medlem i en
annan SPF-förening.
Vänmedlem kan man bli om man t ex vill utnyttja en cirkel eller kurs som inte finns i
den egna föreningen. Kostnaden för att vara vänmedlem i SPF Seniorerna Aktiv är 70 kronor.

Här kan du läsa om hur vår försäkring gäller vid olika aktiviteter som föreningen anordnar.

Skandias mötesförsäkring Klicka här

Stadgar SPF Seniorerna Aktiv Arboga - 2022.pdf