Om föreningen

Om SPF Guldstaden Skellefteå

• Styrelsen 2024: Barry Rudholm, Berne Sehlberg, Maj-Lis Lindblad, Nils Engström, Eva Burström, Christina Jonsson och Carina Åman.

SPF Guldstaden Skellefteå bildades i mars 1977 och hade vid första årets slut 205 medlemmar. Föreningen har ca 1000 medlemmar 2024.

SPF, Sveriges Pensionärsförbund, är ett politiskt och religiöst oberoende organisation för seniorer. SPF har ca 270 000 medlemmar i 850 lokala föreningar runt om i landet. SPF arbetar för att i alla avseenden förbättra pensionärernas villkor.

SPF Seniorerna Guldstaden

Vår målsättning är att erbjuda medlemmarna träffar, med både information och underhållning på våra Medlemsmöten och Café Livslust. Resor och utflykter mot intressanta resmål och upplevelser ordnas regelbundet. Vi erbjuder många aktiviteter som stimulerar både kropp och själ. Se aktiviteter

Vi samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan, som erbjuder många trevliga studiecirklar och kamratkurser av olika slag. Se Kurser

Guldstadens sångkör har en mycket skicklig körledare (kanske Sveriges bästa).

Är du intresserad av att bli medlem i denna förening SPF Seniorerna, tag då kontakt med Nils Engström, 070-330 04 79, eller registrera dig på hemsidan "Bli medlem".