Besöksrekord på aprilmötet!

Vi samlades 117 medlemmar (nytt rekord sedan pandemin) till ett möte med vår i luften. Månne hade dagens gäst en positiv inverkan på det stora antalet intresserade.

Men först blev vi upplysta av Carin om att vi fått tre nya medlemmar.

Nu var det dags för Claes Elfsberg att för oss berätta om sitt fantastiska liv i TV-världen. Som 40-talist hade han många beröringspunkter med mig och säkert många i publiken. "Köttberget checkar ut" var en reportageserie, som han gjorde efter sin "påtvingade" pension 2015 och den handlade om 40-talisterna. Men för att ta det från början startade han som praktikant på TV2:s Rapportredaktion efter Journalisthögskolan. Han hördes i rutan som nyhetsuppläsare i 45 år, även några år i Aktuellt.

Förutom att berätta om sitt privatliv fick vi påminnelser om stora händelser i Sverige och världen, som inträffat under Claes långa karriär.

Tiden gick fort när det är intressant, men det blev till slut tid för kaffe med dopp och när vi återsamlades kortversion av gympa med Kenneth och sedan info om resor av Eva och av Erik om vandring, som inte blev av i höstas men som blir 16 april. Christina informerade om kören. Allt detta finns på vår hemsida, som är bra att besöka.

Lotteriet hade både röda och vita viner samt två chokladaskar att erbjuda. Blomlotteriet hade fina pelargoner i olika färger.
Angela